איך למתג את העסק בעזרת כתיבה שיווקית נכונה?
המותג העסקי צריך לתקשר עם הלקוחות בצורה ייחודית ומדויקת על מנת שייווצר בו עניין. אבל איך עושים זאת בצורה הנכונה? במאמר הבא נסביר איך כתיבה שיווקית מחזקת את המיתוג של העסק ואיפה ניתן לשלב אותה במוצרי הפרסום השונים
מיתוג העסק דרך כתיבה שיווקית
בעולם הגלובלי והדיגיטלי בו אנו חיים, קשה לחברות רבות להשיג את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. על מנת לפתור זאת, חלק מהאסטרטגיה השיווקית נוגעת למוצרי הפרסום שלהם, אותם יש לתכנן בקפידה רבה על מנת שהלקוח לא רק יזהה את המותג בקלות, אלא גם יתחבר אליו. כתיבה שיווקית היא אסטרטגיה המתחשבת בצרכים של קהל היעד של החברה, זאת אומרת: התכנים חייבים להיות רלוונטיים לקהל יעד זה ולתת להם ערך מוסף. לדוגמה, חברה שמתמחה בייצור סירים וכלי מטבח, תוכל לתת לקהל היעד שלה מידע מעניין על שיטות בישול שונות באמצעות המוצרים של החברה שיוצאים נפלא באמצעות המוצרים שלה. דרך כך ניתן לחזק את מותג החברה בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, ויזוהה הרבה מעבר למוצר כמו סיר העשוי נירוסטה, אלא הרבה מעבר לכך.
מהן המטרות העיקריות בחיזוק המותג?
באמצעות כתיבה שיווקית ניתן לחזק את המותג באופן משמעותי, וליצור נאמנות של הלקוחות אליו, מה שישפיע על ההצלחה של העסק לטווח הארוך. המטרה היא למנף את העסק והמקצועיות שלו דרך כתיבה נכונה שתהיה מכוונת מטרה ליעדים של החברה ולקהל הלקוחות אותה היא מעוניינת למשוך. על מנת שהכתיבה תהיה אפקטיבית ככל האפשר, יש לעבוד עם אסטרטגיה שיווקית ייעודית, המתמקדת בקהלי יעד רלוונטיים כדי לשמור על פוקוס ולא להתפזר יותר מדי.
מהם היתרונות העיקריים בשימוש בכתיבה שיווקית לחיזוק המותג?
היתרון העיקרי בשימוש בכתיבה שיווקית כדרך לחזק את המותג היא העובדה שכך ניתן לקבוע איך יישמע ״הסיפור מאחורי המותג״ וכך ליצור סיפור אחיד לחלוטין בכל המדיות השונות. לדוגמה, ניתן ליצור תיאום בין המידע המופיע באתר העסק ובין כל המוצרים הפרסומיים השונים אותם מחלקים ללקוחות: פליירים, עלוני מידע ואפילו במתנות שונות ללקוחות כמו עטים, מחברות לכתיבה, ספלי קפה ועוד, כשמשתמשים באותו הסלוגן והקופירייטינג באופן קבוע ליצירת אחידות.
אילו מוצרי פרסום מתאימים למיתוג דרך כתיבה שיווקית?
כיום חברות פונות לקהלי היעד דרך האינטרנט, אבל גם דרך מוצרי פרסום קלאסיים כמו פרסומות, פליירים, שלטי חוצות, במודעות בעיתונים או בכנסים. בעולם הדיגיטלי ניתן לפנות באופן ישיר לקהל היעד דרך אתר החברה, ולפרסם דרך מדיומים שונים כמו:
· מודעות דיגיטליות ופרסומות במדיה החברתית (אינסטגרם, פייסבוק)
· סרטוני וידיאו (סרטוני הסבר)
· באנרים
· שיתוף פעולה עם משפיעני רשת
· כתיבת מאמרים מקצועיים
· וובינרים
זקוקים לכתיבה שיווקית שעובדת?
״החלוץ״ מתמחים בכתיבה שיווקית ללקוחות מכל המגזרים העסקיים, שמביאה את התוצאות הרצויות. בין אם מדובר על תכנים חדשים ואינפורמטיביים לאתר האינטרנט שלכם, כתיבת מאמרים שיווקיים ומעניינים לבלוג, דיוור ישיר, כתיבת פרופיל מוצרים, החברת יוצרת ללקוחותיה תוכן מקורי, מגוון ואיכותי שמבדיל אותם מהמתחרים, ושם דגש על הצרכים שלהם.