הדרך למיתוג העסק שלך
המראה החיצוני של כל מוצר משפיע בצורה ישירה על היקף המכירות, על שביעות הרצון מהשימוש בו, וגם על התדמית שלכם – בעלי העסק.
לא פעם מוצאים בעלי עסקים את עצמם מתלבטים, כמה נכון וכדאי להשקיע בעיצוב ומיתוג המוצר? האם שווה להעניק מתנה ממותגת ללקוחות? האם ההוצאה הזו מחזירה את עצמה בסופו של דבר ומצדיקה את קיומה? התשובה לשאלות הללו היא לרוב חיובית. זאת בגלל העובדה שכיום אנשים רואים ונושמים עיצוב ומראה ויזואלי ושמים ליבם לפן החיצוני של המוצר. ולכן הלוגו, העיצוב, הטיקט והמראה החיצוני של המוצר משפיע במידה רבה על קבלת ההחלטות שלהם ולכן גם על המיתוג שלכם.
כיצד ניתן למתג מוצרים?
בעלי עסקים רבים תרים אחר דרך יעילה למיתוג מוצרים. פעמים אלו מוצרים שמועמדים למכירה והמיתוג נועד להגביר את התעניינות הלקוחות במוצר זה ולהגדיל את היקף המכירות של המוצר. ואילו במקרים אחרים מדובר על מוצרי קד"מ שלא עומדים למכירה. אלו הם מוצרים שמטרתם היא לקדם מכירות ולמתג את נותן השירות או העסק.
כיצד? נניח שמדובר על נותן שירות בתחום מוצרי חשמל. הוא רוצה לעניין את הלקוחות ולגרום להם לחזור אליו לאחר שקבלו ממנו הצעת מחיר. הוא חפץ כי לקוח שכבר הזמין ממנו בעבר שירות יחזור אליו שוב להזמנות נוספות. מה הוא עושה? יש מגוון דרכים ושיטות, אבל כיום נפוץ מאוד לחלק מוצרי קד"מ.
העסק הזה יוכל לפעול במגוון דרכים. אבל אם הוא יבחר ללכת בכיוון של מוצרי קידום מכירות הוא פשוט ימתג מוצר עם הלוגו שלו. את המוצר הזה הוא יעניק במתנה ללקוחות מתעניינים או לקוחות שרכשו אצלו מוצר. המתנה שלו יכולה להיות תרסיס מיוחד לניקוי מייבשי הכלים או מוצרי החשמל, כמובן שחשוב לו למתג את המתנה ולהפוך אותה לבעלת נוכחות. לשם כך הוא יזמין מדבקות לבקבוקים. את המדבקה הוא ידביק בצורה מדויקת על הבקבוק המעוצב והנה, הלקוח מקבל לידיו מתנה שימושית ומועילה עד מאוד.
בקבוק ובו חומר יעיל שישמש אותו במהלך התקופה הקרובה, ובכל שימוש הוא יפגוש מחדש את שם העסק או המותג אותו הוא רוצה לקדם, הוא יהדק בכל שימוש את הקשר עם נותן השירות הזה ובכך מגדיל את הסיכוי כי במקרה הצורך יפנה הלקוח אליו, בית העסק המוכר שמלווה אותו כבר תקופה.
אכן, נותני שירות ובעלי עסקים רבי כבר הפנימו שאם הם רוצים לקבל הזמנות מלקוחות הם פשוט צריכים להתחיל לתת להם. הם נותנים מתנות ממותגות ומוצרים שימושיים. נכון, זו השקעה כספית, אבל ההוצאה הזו מוכיחה את עצמה יפה ומספרת לבעל העסק כי הצעד שביצע היה נכון והועיל לו. אמנם לא תמיד רואים תוצאות מידיות. אבל בסוף זה מתרחש. לקוחות מתדפקים בעקבות המתנה על דלתות העסק.