מוצרי פרסום מודפסים בעולם דיגיטלי
הפרינט מת, יחי המלך החדש? לפני שאתם ממהרים להספיד את הדפוס, במיוחד אם אתם בעלי עסקים קטנים או בינוניים, הבאנו לכם כמה נתונים שמוכיחים בדיוק ההיפך.
אם אתה בעל עסק קטן או בינוני ודאי שמעת לא מעט הספדים מרגשים ונוגים בנוגע לפרסום המודפס. Print is dead my friend, אבל האם זה באמת נכון? המציאות מראה שהשמועות על מותו של הדפוס היו מוקדמות מדי.
אין ספק שאמצעים כמו שליחת מיילים, אתרי אינטרנט, קידום במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואפליקציות ייעודיות הם חלק אינטגרלי מאסטרטגיית שיווק ופרסום גדולה. עם זאת, שימוש באמצעים מסורתיים בעזרת בתי דפוס מקצועיים, לא רק מומלץ, אלא במקרים מסוימים אף חובה לעסקים שרוצים לצמוח.
כולם רוצים לגעת ביוקרה
יש מוצרים מודפסים שלעולם לא יעלמו, כמו חולצות מודפסות. אבל יש גם טרנדים לוהטים. על unboxing שמעתם? מדובר באחת משלושת קטגוריות הסרטונים הנצפים ביותר ביוטיוב בשנת - 2018. חברת Apple היא אולי הדוגמא המובהקת להבנה של שילוב בין פרינט לדיגיטל. החוויה של רכישת מוצר דיגיטלי, עטוף בעטיפה מעוצבת עם לוגו החברה שמשדר את המסר השיווקי אותו החברה רוצה לאמץ לעצמה, זו אחת החוויות המושכות (יש שיגידו ממכרות) בעולם הצרכנות.
מי קהל היעד שלך?
הדפסה על מוצרים ו זה לא רק הדפסה על חולצות. יש לך עסק קטן שמספק שירותים מקומיים כמו פיצרייה, שירותי עריכת דין, אינסטלציה, גינון או פיזיותרפיה? במצב כזה המיקוד הפרסומי שלך צריך להיות לוקאלי ולאו דווקא גלובלי. כרטיס ביקור, פרוספקט מעוצב או אפילו פלייר יכולים לעשות את העבודה ולהביא להמרה גבוהה, לעיתים גבוהה יותר מקידום במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.
אין ספק שהימצאות ברשתות החברתיות ומיקום גבוה במנועי החיפוש באינטרנט הם חשובים, אולי אפילו קריטיים לצמיחה וגדילה של כל עסק. עם זאת, מוצרי פרסום מודפסים כמו כובעי נשים, במקרים מסוימים, לא נופלים ברמת החשיבות שלהם ואף עולים על הפרסום הדיגיטלי.
היחס האישי
מי לא אוהב לקבל מתנה שכוללת הדפסה על שוקולד? המהות היא לא במתנה עצמה אלא, גם אם זה השוקולד האיכותי ביותר שטעמתם, מה שחשוב זו האריזה. חשבו על שני הזמנות לחתונה שאתם מקבלים לאותו תאריך. הזמנה אחת נשלחה אליכם בוואטסאפ ואת השנייה הביאו לכם בתוך מעטפה מושקעת ומעוצבת עד אליכם. לגיע לאירוע בו מחלקים כיפות מודפסות זו חוויה בפני עצמה. אם נוציא רגע מהמשוואה בני משפחה (שלא תמיד משקיעים, ולא בצדק) אז סביר שתשקיעו את הזמן, המאמץ והכסף שלכם במי שהשקיע את הזמן, המאמץ והכסף שלו בכם.
בבדיקה שביצע כתב העת Forbes article נמצא שבשנת - 2017 מסרו 85% מהצרכנים שנשאלו כי הם כלל אינם פותחים מיילים גנארים ללא התייחסות אישית אליהם. יחס אישי הוא הרבה יותר ממיילים עם שמות מתחלפים, פתרון שהולך ונשחק גם הוא ומוצא את דרכו הבטוחה את דואר הזבל. בסופו של דבר אין דבר אישי יותר מתיבת הדואר הפיזית, זו שמחוץ לביתו של הלקוח שלכם. אם אתם רוצים לנצח את הספאם אתם צריכים להילחם במספר חזיתות במקביל, כשהעוגן עליו תמיד תוכלו להישען הוא המגע הפיזי עם הלקוח דרך תיבת הדואר שלו.
ילדי המילניום מעדיפים דפוס
זה אולי ישמע לכם מוזר אבל ילדים שנולדו בשנות האלפיים מעדיפים לקרוא תוכן מודפס. בבדיקה שביצעה Sappi נמצא כי 92% מילידי שנות האלפיים שנשאלו איך הם מעדיפים לקרוא תכנים, בפלטפורמה דיגיטלית או תוכן מודפס, ענו כי הם מעדיפים את הפלטפורמה המסורתית.
זאת ועוד, ילדי המילניום דיווחו כי קריאת תוכן מודפס לא גורם להם לכאבי ראש, מעייף פחות את העיניים שלהם ומשאיר אותם ערניים. אז באופן כללי ניתן לומר שהפרינט אולי זז קצת הצידה, יחד עם טונרים למדפסת שעשו קצת מקום לתחליפים הדיגיטליים, אבל אם אתה בעל עסק קטן או בינוני, מומלץ שלא תמהר להצטרף כל כך מהר למספידים.
רוצים לפרסם את העסק שלכם? מחפשים מתנה מיוחדת לימי הולדת או מתנות לאורחים לאירוע שלכם? חברה מקצועית למתנות מעוצבות תשמח לסייע לכם בכל נושא